• Lety

  • Daca da, lasa-ti adresa de email, pentru a ma urmari mai bine!

    Join 4 other followers

Copil curios, vrea sa stie…

Imi spune si mie cineva ce inseamna “blogger profesionist”?

Da’  daca tot va bateti capul cu mine, ca-s mica si nu-nteleg, hai sa facem asa. O luam de la capat, cu inceputul. Si atunci, copilu’ de 10 ani din mine intreaba: ce e ala un “blog”, ce e ala un “blogger”, de ce se cheama asa, ce scop are el in viata (a lui si a altora), si mai ales, de ce raspunsul la “ce vrei sa te faci tu cand o sa fii mare?” este “blogger”?

Apoi, dupa ce am aflat notiunile de baza, putem sa trecem la urmatorul set. Care e diferenta dintre content writer si blogger? De ce blogger amator si blogger profesionist? Ce ii discerne? Cine stabileste cine e profesionist si cine nu? Si mai ales “ce e ala un blogger profesionist”.

M-as amuza foarte tare, si zau c-as face asta (poate chiar o s-o fac cu prima ocazie). O sa-mi fac carti de vizita pe care sa scrie “Letitia Chirita – Blogger”. Sau bloggerita? Nu, nu pe principiul “doamna profesoara”. Asa, de amuzament, sa vad ce figuri admir in jurul meu cand intind gratios mana cu cartonul frumos decorat si aproape lipsit de scriitura.

Nu sunt aroganta, nu sunt ironica, nu ma intelegeti gresit. Chiar sunt foarte curioasa ce sunt, ce inseamna, cum se definesc toate conceptele astea, atat de catre “bloggeri”, cat si de catre non-bloggeri. Cum vedeti voi lucrurile? Si nu, nu am pretentia ca o singura persoana sa-mi raspunda la intrebarile astea multe, puteti sa va alegeti una, doua, cate va lasa inima, si sa-mi insirati pe aici definitiile voastre. Daca-s blogger sau nu parca n-as intreba, o sa rationeze mintea mea cea curioasa dupa ce vad raspunsurile voastre.

Mihai, Andrei, Alex. Ma ajutati si voi?

Previous Post
Leave a comment

6 Comments

  1. Blogger inseamna om ce stie a scrie si a utiliza wordpress. Blogger profesionist inseamna om care indeplinesteconditiile anterioare, iar in plus, traansforma treaba asta intr-o profesie. Un fel de de ziarist-freelancer. Imi voi intari afirmatia printr-un exemplu: am un prieten care joaca foarte bine baschet si o face in mod regulat dar la nivel amatoricesc, in divizia onoare, el este blogger. Un jucator profesionist care joaca de ex. la asesoft este bloggerul profesionist.

    multumita de raspuns domnisoara bloggerita? 🙂

    Reply
    • Nu e vorba de a fi multumita, ci de a intelege niste lucruri 🙂 E o “profesie” care mie mi se pare foarte… abstracta 🙂 Adica nu pot sa-mi inchipui cartile alea de vizita despre care vorbeam, pe care sa scrie “blogger”. O data pentru ca n-o vad ca pe o meserie in sine, ci mai mult ca pe un hobby, a doua oara, ca oricat de “evoluati” am fi, cel putin 20% din oamenii cu care interactionez or sa ma intrebe “ce-i aia? si biroul unde e?”. Si nu zic asta la misto. Iti multumesc pt raspuns! Si pt like! Si te mai astept sa dezbatem lucruri si definitii.

      Reply
  2. Lety..imi stii postarile mele (cred). Atunci cand esti doar tu si cu tine si scrii din placere si ca sa vezi cum e, esti doar blogger – level 0. Treci la nivelul urmator – la level 1, atunci cand mai scrii si despre altcineva din „blogosfera”, mai promovezi subtil produse. La level 2 deja te stie poporul, participi la intalniri tematice, incepi tu proiecte, dintr-astea. La level 3 te stiu „firmele” si te aleg sa le promovezi lor chestiile. Un blogger profesionist cred eu ca e un blogger care are un target bine stabilit, chiar daca nu e conturat definitiv, macar are o directie stabila. Unul care schimba 5 teme de wordpress pe luna (asa ca mine) cand ii apare cate una noua pe mail si vrea sa vada cum e, sau care nu a mai scris de jumate de an – level 0 scrie pe el. Zilele astea imi fac si eu tema noua, personalizata, si draguta :)) si Gonzo 2.0 vine in forta spre level 1 chiar 2. Sa ne citim cu bine!

    *ca idee am gasit un blog nisat cu un autor anonim – el mai mult pune noutati din domeniu ori stiri decat sa scrie posturi lungi, o face gratis, cred eu (are mai toate firmele mari din domeniul ala pe acolo la el). Pot sa zic ca e un blogger profesionist chiar daca nu e comercial blogul sau.

    Reply
    • tot ideea de comercial e asociata cu “profesionalismul”. eu inteleg ca a te citi 500 de persoane nu e tot una cu a te citi 10, dar de aici la produse, reclame, si alte cele…. hm… ce inseamna directie stabila? sa-mi aleg o tema? sa-mi targetez publicul? pai ala n-ar fi deja site, si nu blog? ce inseamna directie stabila? “imi propun ca de maine in 6 luni sa am cel putin 3 campanii finantate”…
      Da, tema mi-o schimb si eu. ma plictisesc f repede de ea, poate de aia si vreau domeniu, ca sa nu mai pot sa ma joc eu in voie si sa aleg o data la 2 luni alta. Ca stric ceva, nu de alta. 🙂 Speram ca programatorul meu personal o sa imi faca ceva dragut 🙂

      Reply
  3. Andrei

     /  January 27, 2012

    Ca orice scriitor consider ca valoarea sau sa zicem calitatea unui blog se reflecta in cititorii sai, cu cat revin mai des cu atat mai bine nu? Termenul de blogger profesionist in schimb cred ca priveste partea comerciala a lucrurilor daca ma intrebi pe mine, oricine poate sa posteze zilnic 3 articole zilnic si sa zica, eu sunt blogger profesionist scriu non-stop pentru asta traiesc, chestia cu profesionalismul chiar daca nu se vede se refera in numarul de vizitatori unici pe site, la numarul de clickuri, google adsense si tot ce inseamna partea de profit pe care ti-o poate aduce un blog. Pe principiul daca esti bun la ceva nu o face niciodata pe gratis! (Joker quote, Dark Knight)

    Reply
    • Bun, dar daca esti bun si faci pe gratis, pentru ca nu vrei sa faci anume compromisuri (sa spunem, exemplu aleatoriu – reclama la un produs printr-un articol impachetat cu fundite si vorbe frumoase). Tu ai cititori, scrii frumos, dar nu faci bani pentru ca nu vrei sa-i promovezi pe unii sau pe altii. Atunci nu mai esti blogger profesionist? pentru ca nu mai e comercial blogul tau?

      Reply

Tu ce crezi?

